Thursday

Just nu sitter jag på ett plan mot varmare bredd grader.
Tanken är att jag ska slappna av till 1000% och bara läsa böcker och dricka drinkar.
Mina fantastiska kollegor kommer hålla ställningarna på kontoret!

Jätte kul att vi har fått så mycket positiv feedback på de senaste blogg inläggen, jätte kul att ni uppskattar det.
Jag tänkte därför fortsätta med en liten presentation över våra nyaste varumärken på BlueCo.

Mes Demoiselles

Den första kollektionen skapades på 45, rue Charlot i Paris år 2006. Från den första presentationen, har märket varit omringad av en omedelbar succé som bara har bekräftats under åren. Designern och skaparen Anita Radovanovic, är en kreativ kvinna med höga ambitioner. Genom hennes inspirationskällor bjuder hon in oss att resa i drömlika landområden där retro, glamour, spets blandat med volymer ger en varm och kvinnlig silhuett. Varje produkt har skapats unikt genom handskapad sömnad. Materialvalen är de ädla fibrer såsom bomull, siden och ull. Mes Demoiselles är en berättelse tillägnad kvinnor.

mes 1 mes 2

Missoni

Knuten till det estetiska innovationer och teknisk uppfinning som alltid har ändrat identitet men det är det stickade Zig zag mönstret varumärket är som mest känd för.
Missoni en av de mest kända, älskade och erkända mode-och designmärken i världen. Missoni stil är resultatet av ett samarbete mellan två personer. Tai och Rosita beslutat att inrätta ett stickat verksamhet på sextiotalet, och var snart i framkant av italienskt mode. Missoni invigdes och intygade en omisskännlig sätt att klä sig och leva: med en färgglad “put together” av sicksack motiv, ränder och vågor. Paret bildade familj och deras barn Vittorio, Luca och Angela, märkets creative director sedan 1996, växte upp i direkt kontakt med sina föräldrars arbete. Missoni är nu en av de bästa representanterna för italienskt mode och design i världen. Med sin banbrytande flerfärgad estetisk vision, fortsätter den att påverka den moderna livsstilen.

 missoni 5miss 2

missoni 4